Maatregelen TAP

Grondigere reiniging en ontsmetting
  • dagelijkse preventieve ontsmetting van alle vliegtuigen
  • doeltreffend vernevelingsproces dat virussen en baceteriën bestrijdt
  • strikte naleving van de hygiëne- en routine poetsprotocollen van de vliegtuigen en werkruimtes
  • extra poets- en ontsmettingsprocedures specifiek tegen Covid-19, grondigere ontsmetting van oppervlaktes die vaak worden aangeraakt met biocidale producten
De crew
  • de crew gebruikt een beschermende uitrusting doorheen de vlucht en heeft ontsmettings- en poetsgerief ter beschikking
  • de crew draagt zowel aan boord als op de luchthaven een mondmasker
  • de crew is getraind in de procedures voor de identificatie en behandeling van verdachte gevallen van infectieziekten aan boord, waaronder Covid-19. 
Luchtkwaliteit aan boord
  • de vliegtuigen zijn uitgerust met een verticaal luchtrecycleersysteem dat de lucht aan boord elke twee à drie minuten vernieuwt
  • dat systeem werkt per sectie van vijf rijen stoelen aan boord en garandeert zo verse lucht in alle delen van het toestel
  • gebruik van HEPA-filters, gelijk aan degene die worden gevonden in operatiekamers. 
Het is aanbevolen om onderstaande zaken te doen:
  • op luchthavens volg je best zo goed mogelijk de instructies en markeringen
  • draag een mondmasker gedurende je gehele reis
  • gooi zakdoeken en mondmaskers weg op de aangeduide plaatsen
  • als je moet niezen of hoesten, dan doe je dat in je elleboog of je gebruikt een wegwerpbare zakdoek
  • was je handen regelmatig met zeep en water of gebruik alcoholgel
  • blijf zitten tijdens je vlucht
  • als je je ziek voelt, ga dan niet op reis
  • zorg zelf voor je bagage en persoonlijke bezittingen
  • vermijd zo veel mogelijk airco
  • vermijd rijen aan het toilet aan boord
  • let goed op de veiligheidsinstructies om specifieke regels die van toepassing zijn op jouw vlucht te kunnen naleven
  • als je je ziek voelt aan boord, verwittig dan onmiddellijk iemand van de crew
Simpelere service aan boord
  • maaltijd- en drankenservice zal beperkter zijn, geschorst of aangepast naar gelang de vluchtduur
  • de maaltijden en producten worden gebracht in verpakte en afgesloten verpakkingen
  • textiel aan boord, zoals kussens en dekens, worden tussen elke vlucht gewassen en gedesinfecteerd en erna opnieuw verpakt in plastiek. 
  • UP Magazine en andere publicaties zijn niet meer schriftelijk te vinden aan boord, maar worden beschikbaar via de app van TAP.