Een boutique hotel, of boetiekhotel, heeft een luxueuze, intieme sfeer. Boutique hotels zijn kleinschalig en horen vaak niet tot een hotelketen. Ze hebben een karaktervolle eigenheid die je niet snel in een gewoon hotel vindt. Gastenbeleving en persoonlijke service staan centraal. Wat betreft grootte, zijn boutique hotels een middenweg tussen kleine en knusse bed and breakfasts en middelgrote hotels. Ze hebben meestal tussen de tien en honderd kamers. Dit betekent intiemer, persoonlijker en meer aandacht voor jou als gast.

Het aantal sterren van een hotel wordt bepaald door het comfortniveau, de aanwezige faciliteiten en dienstverlening. De kwaliteit en de prijzen van eten en drinken en faciliteiten vallen daar niet onder. De normen per land verschillen bij het toekennen van sterren. Wij vermelden de officiële hotelclassificatie van elk hotel, zoals toegekend door de overheidsdiensten van dat land. Maar omdat sterren niet alles zeggen, voegen wij ook steeds onze eigen Caractère beoordeling toe. Zo weet je nog beter wat je van jouw hotels kan verwachten.

Caractère is een touroperator. Een touroperator is een bedijf dat verantwoordelijk is voor het plannen en maken en het uitvoeren van jouw reis. Hij is degene die de tickets, hotels, transport, bestemmingen en zelfs maaltijden reserveert. Wij regelen zelfs jouw gidsen, activiteiten en alles wat je nodig hebt om van jouw reis een succes te maken. Dus we kunnen zeggen dat een touroperator het volledige pakket aanbiedt aan haar klanten. Wij zijn betrokken bij jouw vakantie vanaf de planning van jouw reis tot het moment dat je terug thuis bent en nog daarna. Wij werken voor jou, voor je vertrekt, tijdens je vakantie en daarna en daar haal jij maximaal voordeel uit.

Het grootste verschil tussen een touroperator en een reisagent is dat de touroperator degene is die feitelijk verantwoordelijk is voor het organiseren van jouw reis vanaf het allereerste begin tot dat je weer thuis bent. Een reisagent verkoopt reispakketten van touroperators. Touroperators hebben meer verantwoordelijkheid over jouw reis, omdat hun taak begint op het moment dat je je begint voorte bereiden op je reis naar het moment dat je veilig terugkeert van de reis. Tegenwoordig werken veel mensen liever rechtstreeks met de touroperators zonder tussenkomst van reisagenten.

Uiteraard kan je zelf je vakantie in mekaar steken. Voor sommige mensen is dit een hobby. Wil je meer juridische zekerheid en 24/7 iemand die er voor jou is als het toch niet allemaal loopt zoals je hoopt? Dan reserveer je je reis beter via een touroperator zoals Caractère. Europese richtlijnen, wetgeving op de handelspraktijken, de algemene reisvoorwaarden, de vergunningsplicht en de wettelijk voorziene waarborgen tegen financieel onvermogen beschermen jou als consument tegen mogelijke wanpraktijken en faillissement. Bovendien onze prijzen doorgaans lager dan wat je zou betalen bij rechtstreekse reservering van vluchten en logies dankzij onze "inkoopkracht".Zelf alles boeken kan dus perfect,maar je staat juridisch veel zwakker. Bij problemen zoals overboeking of een falende dienstverlening van één van de partijen waarmee je iets regelt, moet je naar een buitenlandse rechtbank stappen. Stap dus ook met jouw ideeën binnen bij Caractère en je krijgt de ideale combinatie tussen eigen initiatief en rechtszekerheid. Wij maken alle reizen op maat.

De prijs die je doorgekregen hebt bij de boeking van jouw reis is de definitieve prijs en hierin zitten alle verplichten diensten inbegrepen, onder voorbehoud van een kennelijke materiële vergissing. Bij vele reisorganisatoren kan de prijs tot en met 21 kalenderdagen die aan de datum van het vertrek voorafgaan, naar boven of naar onder worden herzien, voor zover de herziening het gevolg is van een wijziging in de op de reis toegepaste wisselkoersen, de vervoers- en brandstofkosten en de voor bepaalde diensten verschuldigde heffingen en belastingen. Dit is niet het geval wanneer je je reis boekt bij Caractère.Wij garanderen je dat jouw prijs niet meer verandert. Zo ben je zeker van je zaak.

De Belgische wetgeving verplicht touroperators een verzekering tegen financieel onvermogen af te sluiten. Dat kan via de aansluiting in bij een waarborgfonds of verzekeringsmaatschappij. Caractère koos hiervoor het Garantiefonds Reizen. Dankzij deze verzekering krijg je je reis terugbetaald of word je, indien nodig, zonder kosten vanuit het buitenland gerepatrieerd als je touroperator failliet gaat voor of tijdens het verblijf.

Kijk op de website van Vlaanderen voor de schoolvakanties van dit jaar.

We raden beide verzekeringen zeker aan!

Een reisbijstandsverzekering die ziekte of ongeval van uzelf of uw familieleden of autopech dekt is ook nuttig als je al een ziekteverzekering hebt. De Belgische ziekteverzekering laat het niet zomaar toe om om in elk ziekenhuis kosteloze medische verzorging te krijgen. Bedenk ook dat de kosten van de verzorging en de kosten van een door ziekte of ongeval opgelopen eerdere of latere terugreis hoog kunnen oplopen. Als je geregeld op reis gaat, kan je ook een jaarpolis afsluiten. Wij geven je hierover graag meer informatie. Informeer ook even bij jouw mutualiteit naar een formulier E111.

Het komt jammer genoeg soms voor dat je toch niet op reis kan vertrekken door omstandigheden waarvoor je niet gekozen hebt. Een annuleringsverzekering kan je volledig schadeloos stellen als jouw reis door onverwachte omstandigheden moet annuleren. Vraag ons zeker naar meer informatie hierover.

Een hotel moet echt bijzonder zijn om in de portefeuille van Caractère te passen. Met andere woorden: het Caractère-team moet besloten hebben dat het geweldig is voordat we een hotel aan onze exclusieve collectie toevoegen.

Het is eigenlijk heel eenvoudig. Je kan via start je reis op zoek naar bestemmingen en ervaringen op basis van wanneer je wil reizen. Of blader door kalender onder reizen per maand. Onder bestemmingen vind je al onze bestemmingen alfabetisch gerangschikt. In het veld "zoeken" kan je ingeven waarnaar je op zoek bent en dan geven wij je suggesties. Jij kiest dus de manier die jou het meeste aanspreekt.

Er staan heel wat reisroutes, beleefreizen dus, op onze site ter inspiratie. Het is een voorbeeld van wat je kan doen, in plaats van een starre lijst van wat je moet doen. Als wat je ziet je bevalt, kun je ze natuurlijk exact kopiëren. Elke reis maken we op maat, dus ook die van jou. Dus neem contact met ons op per e-mail of telefoon contact voor jouw persoonlijke reis.

Voor onze reizigers zijn wij altijd bereikbaar in geval van nood. 24/7. Je krijgt altijd iemand van Caractère aan de lijn om jouw vragen te beantwoorden en oplossingen te zoeken waar nodig.

We helpen je graag verder bij al je vragen. Jij kiest hoe je ons het liefste contacteert. Vul dit formulier in of geef ons een seintje op het nummer +32 (0)53 63 00 77.

Je kan ons ook bereiken via Facebook of Instagram. We staan in ieder geval altijd voor je klaar.

Wat is MyCaractère? Heb je een offerte gevraagd bij Caractère? Dan maakt jouw Caractère specialist een uitgebreid voorstel voor je. Dit reisontwerp vind je terug in uw MyCaractère omgeving. Je krijgt al je documenten ook nog via email. In jouw mail vind je een link naar MyCaractère. Je kan ook een account aanmaken door op icoontje MyC te klikken, rechts bovenaan op de website. Vanaf dat moment vind je al je offertes en geboekte reizen terug in uw MyC.

Hoe groot mag je koffer zijn.

Je handbagage moet passen in het bagagekastje van het vliegtuig. Dit betekent dat je handbagage over het algemeen niet groter mag zijn dan 55 x 40 x 20 cm en dat inclusief wieltjes, het handvat of de bagagedrager. Je mag meestal ook nog gewoon een handtas meenemen.

Dit stop je best in je handbagage

• Waardevolle spullen zoals geld, juwelen of je fototoestel • Belangrijke documenten • Medicatie • Een noodpakketje aan kleding en verzorgingsspulletjes

Eigenlijk dus alles wat je graag snel bij de hand hebt zowel tijdens de vlucht als daarna. Stel je voor dat, in het ergste geval, je ruimbagage niet direct beschikbaar is, dan kan je hiermee al zeker verder.

Vloeistoffen en gels

Wat valt precies onder vloeistoffen en gels?

• Water en andere dranken, soep, siroop, … • Verzorgingsproducten en make-up zoals contactlensvloeistof, crèmes, lotions en oliën, shampoo, parfums, scheerschuim, haarlak, haar- en douchegels, tandpasta, mascara, lippenstift, lipgloss, deodorants, … • Etenswaren zoals lopende kazen, chocopasta, jam, yoghurt, pindakaas, … • Medische producten zoals hoestsiroop, neusspray’s,… • Vloeibare-vaste mengsels zoals etenswaren in sauzen, … • Vloeistoffen onder druk zoals deodorants, haarlak, … • Sprays zoals eau de toilette, … • Gels zoals haargel, gel in koelelementen, … • Pasta’s zoals chocopasta, pindaboter, tandpasta, … • Alle andere producten met een gelijkaardige consistentie.

Deze gels en vloeistoffen mogen dus in je handbagage op voorwaarde dat:

• Je verpakkingen ervan individueel maximaal 100 milliliter zijn • Je ze verpakt in een hersluitbare en doorzichtige plastic zak met een maximale inhoud van 1 liter • En je slechts 1 plastic 1-liter zakje per persoon meeneemt

Het makkelijkste is dat je je vloeistoffen en gels al verpakt voor je naar de luchthaven vertrekt en ze op een makkelijk bereikbare plek bewaart. Dat bespaart je stress en gedoe eenmaal je aan de security staat want op de meeste luchthavens moet je je zakje(s) met gels en vloeistoffen uit je bagage halen.

Babyvoeding

Babyvoeding, zowel vloeibaar als papjes mag je meenemen in je handbagage. Qua hoeveelheid neem je best datgene mee dat jouw baby nodig heeft tijdens de vlucht. Het kan gebeuren dat de security vraagt om de voeding te proeven om zeker te zijn dat het om babyvoeding gaat maar dat gebeurt eigenlijk maar zelden.

Producten die je koopt op de luchthaven na de security

Alle producten die je koopt in de luchthavenwinkels, in de bars of restaurants na de beveiligingscontrole mag je meenemen aan boord. Als je vloeistoffen of gels koopt in de winkels op de luchthaven verpakken ze die in een speciale verzegelde zak die je pas mag openen op de plaats van bestemming. Let ook op, als ze niet voldoen aan de voorwaarden om in je handbagage te mogen dien je ze op de terugweg alsnog in te pakken in je ruimbagage.

Wat zeker niet in je handbagage mag:

• Vuur- en schietwapens: zoals pistolen, revolvers of replica’s of andere voorwerpen die projectielen afvuren • Puntige en scherpe voorwerpen zoals scharen, bijlen, messen, pijlen,
• Stompe voorwerpen zoals golfstokken, knuppels, boksbeugels

Selfie sticks en e-cigarettes mogen dan weer wel mee.

Draagbare elektronische toestellen

Laptops en andere apparaten op lithiumbatterijen (powerbank, telefoon, …) neem je best mee in je handbagage. Op veel luchthavens moet je je laptop sowieso in een apart bakje door de securitycheck laten gaan. Let op! Hoverboards mag je doorgaans niet meenemen aan boord. Noch in de handbagage, noch in de ruimbagage! Check altijd vooraf de informatie over gevaarlijke goederen van je luchtvaartmaatschappij.

Label je handbagage

Zorg voor een label aan de buitenkant met minstens je naam erop. Aan de binnenkant van je koffer kan je nog meer gegevens kwijt als extra voorzorgsmaatregel. Mocht je je koffer kwijtraken, dan is hij gemakkelijk te identificeren.

Hou er ook rekening mee dat je handbagage toch nog soms wordt ingecheckt op moment dat je gaat boarden. Dit is soms nodig omdat de bagageruimte in het vliegtuig vol is. Je koffer krijgt dan een label vlak voordat je in het vliegtuig stapt en je kan je koffer dan terug oppikken op de bagageband bij aankomst.

Niet alles mag zomaar mee aan boord van het vliegtuig. Samengeperste gassen (spuitbussen, zuurstofflessen), springstoffen (onder andere vuurwerk), ontvlambare voorwerpen en vloeistoffen (o.a. meerdere doosjes lucifers, nagellakverwijderaar, benzine, alcohol, ether…), kwik (thermometer), traangas en meerdere aanstekers per persoon zijn verboden in het ruim en in de cabine. Ook voorwerpen die als wapen kunnen worden gebruikt, mogen niet worden meegenomen.

Meestal is voor chartervluchten per betalende passagier één reiskoffer tot 15 kg en één stuk handbagage voorzien. Voor lijnvluchten in economy class is doorgaans 20 kg bagage en één stuk handbagage toegelaten. De afmetingen van de handbagage zijn strikt gereglementeerd. De handbagage mag in de meeste gevallen niet groter zijn dan 55x40x20cm., wielen, handvaten en draagsystemen meegerekend.

Het toegestane gewicht en de toegestane afmetingen zijn verschillend van luchtvaartmaatschappij tot luchtvaartmaatschappij. Wij geven je graag meer informatie hierover.

Wanneer blijkt dat jouw bagage de toegestande normen overschrijdt kan het gebeuren dat de luchtvaartmaatschappij je extra laat betalen hiervoor. Neem sowieso je waardevolle spullen mee in je handbagage, net zoals je identiteitskaart of paspoort, je reisdocumenten en je medicijnen.

Online inchecken voor vluchten met Brussels Airlines kan vanaf 24 uur tot ten laatste 4 uur voor vertrek.

Ga naar de website van Brussels Airlines en eigenlijk wijst het zichzelf dan uit, je hoeft alleen maar de stappen te volgen en uiteindelijk je boardingpas downloaden of printen. Jouw rervatienummer (PNR nummer) of E-ticketnummer staat op je voucher die je bij je reisdocumenten vindt. Je kan ook iedereen die met je meereist inchecken. Zorg dat je altijd minstens 2.5 uur voor je vlucht vertrekt op de luchthaven bent. De juiste vertrektijden staan vermeld op jouw ticket, deze kan jij een dag voor vertrek ook checken op de website van de luchthaven.

In de meeste gevallen kan je online inchecken vanaf 24 uur tot ten laatste 4 uur voor vertrek. Ga naar de website van jouw airline en eigenlijk wijst het zichzelf dan uit, je hoeft alleen maar de stappen te volgen en uiteindelijk je boardingpas downloaden of printen. Jouw rervatienummer (PNR nummer) of E-ticketnummer staat op je voucher die je bij je reisdocumenten vindt. Je kan ook iedereen die met je meereist inchecken. Zorg dat je altijd minstens 2.5 uur voor je vlucht vertrekt op de luchthaven bent. De juiste vertrektijden staan vermeld op jouw ticket, deze kan jij een dag voor vertrek ook checken op de website van de luchthaven.

Tuurlijk! Want wat is er leuker dan naar je bestemming vliegen en dan op verkenning te gaan op jouw tempo en ritme met een huurauto. Wij werken samen met Sunny Cars hiervoor. Zo weten we zeker dat jij met een kwalitatieve auto op pad bent en dat je op een uitmuntende service kan rekenen. En bij Caractère is all-inclusive autohuur ook echt all-inclusive. Je hoeft dus geen rekening te houden met onverwachte kosten.

Als je vlucht aanzienlijke vertraging heeft waardoor je je auto later ophaalt dan gepland dan doe je er goed aan om het noodnummer van Sunny Cars te bellen. Dit noodnummer staat rechts bovenaan in het groene vak op je voucher van de auto die deel uitmaakt van je reisdocumenten.

  • Het is belangrijk dat de creditcard die je gebruikt op naam van de hoofdbestuurder staat. Deze creditcard gebruikt de verhuurder om een borg veilig te stellen. Het is natuurlijk handig als je ook je pincode kent.
  • Check de minimum en maximum leeftijd voor het huren van een auto want dit verschilt per bestemming.
  • Check ook hoe lang je je rijbewijs al moet hebben om een auto te mogen huren, want ook dat verschilt van land tot land. Die informatie vind je ook terug op de pagina hierboven.

De lokale verhuurder weet wanneer je vliegt en hij zorgt ervoor dat er altijd iemand is die jou kan verder helpen als je aankomt, dus ook als je landt na de openingsuren van het kantoor. In drukke periodes zijn de meeste kantoren sowieso lang open.

Ook het terugbrengen van je auto buiten de openingsuren is meestal geen probleem. Je parkeert je auto op de aangegeven plek en laat de sleutel achter een daarvoor voorziene keybox. Twijfel je wat je precies moet doen? Geef ons een seintje op info@caractere.be en wij helpen je met veel plezier verder.

Caractère NV Korte Keppestraat 19 B-9320 Erembodegem, Aalst 053/63 00 77 info@caractere.be BE0474.874.188 Reisvoorwaarden Disclaimer Privacy Aanbod
Copyright © 2024 Caractère. All rights reserved. Website by Servico Aanmelden